Tulevat webinaarit

Järjestämme noin 2 tunnin mittaisia webinaareja useista eri aihealueista. Webinaarit pidetään Teams-sovelluksen avulla ja voit osallistua niihin etänä työpaikaltasi tai vaikka kotikoneeltasi käsin. Koulutustarjotin päivittyy jatkuvasti, joten pidäthän silmällä tätä sivua. Pyrimme ilmoittamaan uusista webinaareista viimeistään noin kuukautta ennen tapahtumaa.

Voit ilmoittautua täyttämällä ilmoittautumislomakkeen alla olevien linkkien kautta.

Aihealue: pd3 Laskutus Ropo-apteekeille
Alkaa: 14.9.2021 klo 13:00
Loppuu: 14.9.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 1: Laskutuksen kokonaiskuva

Aihealue: pd3 Laskutus
Alkaa: 15.9.2021 klo 13:00
Loppuu: 15.9.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 1: Laskutuksen kokonaiskuva

Aihealue: pd3 Varastonhallinta
Alkaa: 23.9.2021 klo 13:00
Loppuu: 23.9.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 1: Nimikkeiden käsittelyn perusteet

Aihealue: pd3 Varastonhallinta
Alkaa: 5.10.2021 klo 13:00
Loppuu: 5.10.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 2: Ostotilauksien käsittely ja asiakastapaukset

Aihealue: pd3 Taloushallinto
Alkaa: 6.10.2021 klo 13:00
Loppuu: 6.10.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 1: Taloushallinto pd3:ssa – Toimintaperiaatteita ja raportointia

Aihealue: pd3 Varastonhallinta
Alkaa: 12.10.2021 klo 13:00
Loppuu: 12.10.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 3: Varaston optimointi

Aihealue: pd3 Taloushallinto
Alkaa: 18.10.2021 klo 13:00
Loppuu: 18.10.2021 klo 14:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 2: pd Analyysi – Miten hyödyn analyysityökalusta?

Aihealue: pd3 Laskutus Ropo-apteekeille
Alkaa: 3.11.2021 klo 13:00
Loppuu: 3.11.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 2: Laskujen korjaaminen

Aihealue: pd3 Laskutus
Alkaa: 4.11.2021 klo 13:00
Loppuu: 4.11.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 2: Laskujen korjaaminen

Koulutuskuvaus

Tarjoamme useita erilaisia webinaarikoulutuksia. Aihealueet käsittelevät pd3-järjestelmän laskutusta, varastonhallintaa, taloushallintoa tai muita ajankohtaisia aiheita. Sisältö vaihtelee koulutuskohtaisesti ja ilmoitamme tarkemmasta sisällöstä koulutuskalenterissamme. Webinaarien aiheet käsittelevät niin perusteita, kuin syventäviä asioita, virhetilanteiden korjaamista jne.

Webinaarit toteutetaan Teams-ohjelmiston avulla, joko Teams Live-tapahtumana tai Teams -kokouksena. Live-tapahtumassa osallistujat kuuntelevat ja katselevat kouluttajamme esitystä ja kysymyksiä voi esittää chatin kautta. Teams-kokouksessa osallistujat voivat itse keskustella mikrofonin kautta, jolloin tilanne muistuttaa enemmän perinteistä luokkahuonekoulutusta. Kerromme ilmoittautuneille erikseen, kumpaa formaattia käytetään.

Webinaarit järjestetään aina klo 13:00-15:00. Voit osallistua webinaareihin etänä työpaikaltasi tai vaikka kotoasi käsin. Tarvitset verkkoselaimen, kaiuttimet/kuulokkeet ja tarvittaessa mikrofonin. Erillisen Teams-sovelluksen asentaminen ei ole pakollista.

Osallistujat saavat lisäksi käyttöönsä tilaisuuden tallenteen, jota voi katsoa uudestaan viikon verran. Kaikissa webinaareissa tallennetta ei välttämättä annetta. Tällöin osallistujat saavat käyttöönsä koulutusvideoita tai kirjallisen materiaalin, joissa kerrataan tiivistetysti webinaarin asioita.

Tervetuloa etäopiskelemaan!

Hinta
Webinaarien hinta on 150 € (ALV 0 %). Hinta sisältää webinaarin, sekä katseluoikeuden tilaisuuden tallenteeseen tai käsiteltävän aihealueen erillisiin koulutusvideoihin tai kirjalliseen opiskelumateriaaliin.

Taloushallinto Osa 2: pd Analyysi -webinaarin kesto on 1 tunti ja hinta on siten edullisempi 100 € (ALV 0%)

Pakettitarjous: Kun ilmoittaudut kahteen webinaariin hinta on vain 280€ (ALV 0%). Kun ilmoittaudut kolmeen webinaariin hinta on vain 350€ (ALV 0%)

Taloushallinnon tarjous: Kun ilmoittaudut molempiin taloushallinnon webinaareihin Osa 1+2, hinta on yhteensä vain 200€ (+ALV).

Ilmoittautuminen

Täytä sähköinen ilmoittautumislomake yllä olevista linkeistä. Ilmoittautuminen sulkeutuu 3 arkipäivää ennen tapahtumaa.

Webinaarien sisällöt

pd3 – Laskutuksen webinaarit (4 kpl)

Laskutus – Osa 1: Laskutuksen kokonaiskuva – rutiinit haltuun!

  • – Asiakkaan kortti laskutuksen näkökulmasta
  • – Laskutukseen liittyvät kuukaudenvaihteen toimet (SV-50-lomake jne.)
  • – Vastaanottoilmoitukset eLasku- ja suoramaksuasiakkaille
  • – Laskutusrutiinit: Asiakas- ja työpaikkakassalaskutus, sekä annosjakelupalkkiolaskutus
  • – Lääkärinpalkkiotilitys
  • – Viitemaksujen luku
  • – Laskutukseen liittyvät raportit

Laskutus – Osa 2: Laskujen korjaaminen

  • – Asiakaslaskun korjaaminen
  • – Useita esimerkkitilanteita: laskutettu väärä summa, asiakas maksoi liikaa tai kahteen kertaan, jne.
  • – Myyntitappion kirjaaminen
  • – Työpaikkakassalaskun korjaaminen
    • Useita esimerkkitilanteita: TPK jättää maksamatta osan, alkuperäisen laskun korvaaminen uuden, korjatulla laskulla, jne.
  • – TOTU-laskun korjaaminen
    • Kela ei maksa Totu-ostoa, miten lasku korjataan ja kirjanpito oikaistaan?
  • – Laskujen ja maksujen seuranta
    • Maksumuistutukset

Laskutus Ropo-apteekeille – Osa 1: Laskutuksen kokonaiskuva – rutiinit haltuun!

  • – Asiakkaan kortti laskutuksen näkökulmasta
  • – Laskutukseen liittyvät kuukaudenvaihteen toimet (SV-50-lomake jne.)
  • – Vastaanottoilmoitukset eLasku- ja suoramaksuasiakkaille
  • – Laskutusrutiinit: Asiakas- ja työpaikkakassalaskutus, sekä annosjakelupalkkiolaskutus
  • – Lääkärinpalkkiotilitys
  • – Viitemaksujen luku
  • – Laskutukseen liittyvät raportit

Laskutus Ropo-apteekeille – Osa 2: Laskujen korjaaminen

  • – Asiakaslaskun korjaaminen
    • Useita esimerkkitilanteita: laskutettu väärä summa, asiakas maksoi liikaa tai kahteen kertaan, jne.
  • – Myyntitappion kirjaaminen
  • – Työpaikkakassalaskun korjaaminen
    • Useita esimerkkitilanteita: TPK jättää maksamatta osan, alkuperäisen laskun korvaaminen uuden, korjatulla laskulla, jne.
  • – TOTU-laskun korjaaminen
    • Kela ei maksa Totu-ostoa, miten lasku korjataan ja kirjanpito oikaistaan?

pd3 Varastonhallinnan webinaarit (4 kpl)

Varastonhallinta – Osa 1: Nimikkeiden käsittelyn perusteet

  • – Nimikkeen kortti
    • – Tärkeimmät tuotetiedot
    • – Viivakoodien hallinta
    • – Hyllytarrat ja hinnanmuutostarrat
    • – Yksikköhintojen hallinta
    • – Jaetut pakkaukset
  • – Tuotekampanjat
  • – Nimikkeiden tilausparametrit
  • – Hintakertoimien hallinta
  • – Kahden nimikkeen yhdistäminen
  • – Saman tuotteen tilaaminen useammasta tukkuliikkeestä
  • – Saldomuutokset
  • – Inventointi
  • – Suodattaminen varastonhallinnassa

Varastonhallinta – Osa 2: Ostotilauksien käsittely ja asiakastapaukset

  • – Ostotilauksen suunnittelu ja muodostaminen
    • – Tukkusaatavuus
  • – Vastaanottojen käsittely
    • – Tukkuliikkeiden kuormakirjojen tehokas hyödyntäminen
    • – Keräilyvirheet ja poikkeamien käsittely, erilaisia esimerkkitilanteita
  • – Edustajatilaukset
  • – Asiakastapaukset – toiminnot tilaustuotteiden hallintaan
    • – Eri tyyppiset asiakastapaukset ja niiden luominen
    • – Käsittely varastonhallinnassa ja asiakkaalle ilmoittaminen
    • – Tapauksen merkitseminen valmiiksi, tilaustuotteen noutaminen
    • – Erikoistapaukset
    • – Miten asiakastapaukset otetaan käytöön?
    • – Hyödyt (ja haitat)

Varastonhallinta – Osa 3: Varaston optimointi

  • – Varastonhallinnan työkalu
    • – Fimean velvoitetavarastoinnin seuranta
    • – Muut käyttökohteet
  • – Tilastotilaus – Myynnin mukainen tilaustapa
    • – Miten tuotteiden myynteihin perustuva laskenta toimii?
    • – Päivittäinen käyttö ostotilauksilla
    • – Miten tilastotilaus otetaan käyttöön?
    • – Hyödyt (ja haitat)
  • – Sijainnit varastonhallinnassa
  • – Jälkitoimitustuotteiden käsittely
  • – Varastonarvon hyvitykset
  • – Katsaus valittuihin raportteihin

Varastonhallinta – Osa 4: Robotti varastonhallinnassa

  • – Robotin ostotilauksen ja vastaanoton käsittely
  • – Saldosiirto, tuotteen tilaaminen robotista
  • – Saldoerolistan seuranta
  • – Nimikkeet useammassa sijainnissa
  • – Robotin asetukset pd3:ssa
  • – Jaettujen pakkausten käsittely

pd3 – Taloushallinnon webinaarit (2 kpl)

Taloushallinto – Osa 1: Taloushallinto pd3:ssa – Toimintaperiaatteita ja raportointia

  • – Toimintaperiaatteita ja ohjaavia tekijöitä
    • – Myynnin kulku järjestelmässä
    • – Oston kulku järjestelmässä
    • – Kirjausryhmien merkitys
    • – Tilikartta ja sen hyödyntäminen
    • – Kahden verokannan tuotteet
    • – Valvontalaskut korttitilityksien seurantaan
    • – Osakeyhtiön myyntien toimintaperiaate
      • – Yritysoikaisut
  • – Tärkeät työkalut – Raportoinnista
    • – Kirjanpidolliset raportit
    • – Raportoinnin apuvälineet
      • – Suodattaminen tehokkaaksi
      • – Nimikkeiden ja asiakkaiden ryhmittely
    • – Raportteja apteekin omaan seurantaan
      • – Myyntien seuranta, myyntikatteet
      • – Asiakasmyyntien seuranta
      • – Seisovat tuotteet

Taloushallinto – Osa 2: pdAnalyysi – Miten hyödyn analyysityökalusta?

  • – Yleistä pdAnalyysistä
    • – Miten työkalua käytetään?
    • – Miten summat näkyvät?
    • – Erot pd3:n raportteihin
  • – Välilehtien esittely
  • – Esimerkkejä – Miten työkalua voidaan hyödyntää?
    • – Myyjäkohtainen data
    • – Henkilökuntaresurssien tarpeen kartoitus
    • – Annosjakelun seuranta, kilpailutukset
    • – Sisäänostojen merkitys
    • – Tarvekartoitukseen perustuvat lisämyynti vs. itsehoitomyynti
    • – Miten meillä menee? – Liukuvat summat

 

Yhteydenotot ja tiedustelut:

Riia-Liisa Rasimus
palvelujohtaja
puh. 050 021 8119
riia-liisa.rasimus@pharmadata.fi