Tulevat webinaarit

Apteekkijärjestelmän etäopiskelu on mahdollista webinaarien avulla. Järjestämme pd3-järjestelmän koulutuksia useista eri aihealueista ja ajankohtaisista aiheista. Nämä koulutukset pidetään noin 2 tunnin mittaisina webinaareina. Koulutustarjotin päivittyy jatkuvasti, joten pidäthän silmällä tätä sivua. Pyrimme ilmoittamaan uusista webinaareista viimeistään noin kuukautta ennen tapahtumaa.

Voit ilmoittautua täyttämällä ilmoittautumislomakkeen alla olevien linkkien kautta.

Aihealue: pd3 Annosjakelu
Tarkempi sisältö: Annosjakelun kulku, korjaukset ja erikoistilanteita

Alkaa: 9.8.2022 klo 13:00
Loppuu: 9.8.2022 klo 15:00
Sijainti: Teams kokous

Aihealue: pd3 Varastonhallinta
Tarkempi sisältö: Osa 1 – Nimikkeiden käsittelyn perusteet

Alkaa: 11.8.2022 klo 13:00
Loppuu: 11.8.2022 klo 15:00
Sijainti: Teams kokous

Aihealue: pd3 Varastonhallinta
Tarkempi sisältö: Osa 2 – Ostotilauksien käsittely ja asiakastapaukset

Alkaa: 18.8.2022 klo 13:00
Loppuu: 18.8.2022 klo 15:00
Sijainti: Teams kokous

Aihealue: pd3 Varastonhallinta
Tarkempi sisältö: Osa 3 – Varaston optimointi

Alkaa: 23.8.2022 klo 13:00
Loppuu: 23.8.2022 klo 15:00
Sijainti: Teams kokous

Aihealue: pd3 Laskutus Ropo-apteekeille
Tarkempi sisältö: Osa 1 – Laskutuksen kokonaiskuva – rutiinit haltuun!

Alkaa: 25.8.2022 klo 13:00
Loppuu: 25.8.2022 klo 15:00
Sijainti: Teams kokous

Aihealue: pd3 Laskutus
Tarkempi sisältö: Osa 1 – Laskutuksen kokonaiskuva – rutiinit haltuun!

Alkaa: 30.8.2022 klo 13:00
Loppuu: 30.8.2022 klo 15:00
Sijainti: Teams kokous

Aihealue: pd3 Laskutus
Tarkempi sisältö: Osa 2 – Laskujen korjaaminen

Alkaa: 6.9.2022 klo 13:00
Loppuu: 6.9.2022 klo 15:00
Sijainti: Teams kokous

Aihealue: pd3 Taloushallinto
Tarkempi sisältö: Osa 1 – Taloushallinto pd3:ssa – Toimintaperiaatteita ja raportointia

Alkaa: 8.9.2022 klo 13:00
Loppuu: 8.9.2022 klo 15:00
Sijainti: Teams kokous

Aihealue: pd3 Taloushallinto
Tarkempi sisältö: Osa 2 – pdAnalyysi – Miten hyödyn analyysityökalusta?

Alkaa: 15.9.2022 klo 13:00
Loppuu: 15.9.2022 klo 14:00
Sijainti: Teams kokous

Aihealue: pd3 Laskutus Ropo-apteekeille
Tarkempi sisältö: Osa 2 – Laskujen korjaaminen

Alkaa: 23.9.2022 klo 13:00
Loppuu: 23.9.2022 klo 15:00
Sijainti: Teams kokous

Koulutuskuvaus

Webinaarikoulutusten aihealueet käsittelevät pd3-järjestelmän laskutusta, varastonhallintaa, taloushallintoa tai muita ajankohtaisia aiheita. Niissä pääset kertaamaan perusteet tai syventämään osaamistasi erikoistilanteista, sekä virhetilanteiden selvittämistä.

Webinaarit toteutetaan Teams-ohjelmiston avulla, joko seminaarina tai kokouksena. Seminaarissa asiantuntijamme kouluttaa ja vuorovaikutus tapahtuu chat-kanavan kautta. Interaktiivinen kokous mahdollistaa myös mikrofonin käytön ja suoran keskustelun ja kysymysten esittämisen. Ilmoitamme osallistujille erikseen webinaarin käytännönjärjestelyistä.

Webinaarit järjestetään aina klo 13:00-15:00. Voit osallistua webinaareihin etäopiskeluna työpaikaltasi tai vaikka kotoasi käsin. Tarvitset verkkoselaimen, kaiuttimet/kuulokkeet ja tarvittaessa mikrofonin. Erillisen Teams-sovelluksen asentaminen ei ole pakollista.

Osallistujat saavat lisäksi käyttöönsä tilaisuuden tallenteen, koulutusvideon tai vaihtoehtoisesti kirjallisen materiaalin, joissa kerrataan tiivistetysti webinaarin asioita.

Tervetuloa etäopiskelemaan!

Hinta
Webinaarien hinta on 150 € (ALV 0 %). Hinta sisältää webinaarin, sekä katseluoikeuden tilaisuuden tallenteeseen tai erillisiin koulutusvideoihin tai kirjalliseen opiskelumateriaaliin.

Taloushallinto Osa 2: pd Analyysi -webinaari on kestoltaan 1 tunti ja sen hinta on 100 € (ALV 0%)

Pakettitarjous: Ilmoittautuessasi kahteen webinaariin, on niiden yhteishinta 280€ (ALV 0%) ja kolmen webinaariin yhteishinta on 350€ (ALV 0%)

Taloushallinnon tarjous: Osallistuessasi molempiin taloushallinnon koulutuksiin (osat 1 & 2) on niiden yhteishinta 200€ (ALV 0%).

Ilmoittautuminen

Täytä sähköinen ilmoittautumislomake yllä olevista linkeistä. Ilmoittautuminen sulkeutuu 3 arkipäivää ennen tapahtumaa.

Yhteydenotot ja tiedustelut: email koulutus@pharmadata.fi

Webinaarien sisällöt

pd3 – Reseptinkäsittely

Uusi webinaari! Olemme kuulleet asiakkaiden toiveet ja järjestämme reseptinkäsittelyyn keskittyvän oman webinaarin. Koulutuksessa käsitellään erilaisia erikoistilanteita ja annetaan useita pieniä käytännön vinkkejä sujuvampaan ohjelman käytöön.

Sisältönä mm.

  • – Pikanäppäinten käyttö
  • – Reseptin sähköistäminen (+ uusi rakenteellisen annosohjeen määritys)
  • – Tukkusaatavuus reseptinkäsittelyssä
  • – Esimerkkejä suodattamisesta
  • – Tekstiviestien lähettäminen asiakkaille
  • – Etukäteen toimittaminen
  • – Toimituskerran korjaus – esimerkkitapauksia
  • – Toimituskerran sisältävän kassakuitin korjaaminen
  • – Ex-tempore seoslääke (tarvittaessa)

pd3 – Annosjakelun kulku, korjaukset ja erikoistilanteita

Uusi webinaari! Olemme kuulleet asiakkaiden toiveet ja järjestämme annosjakeluun keskittyvän oman webinaarin. Koulutuksessa käydään läpi annosjakelun kulku kokonaisuudessaan. Sen jälkeen pureudutaan valittuihin erikoistilanteisiin sekä korjauksiin. Koulutus sopii kaikille annosjakelufarmasisteille – sekä aloittaville, että kokeneille.

Sisältönä mm.

  • – Annosjakelukäsittelyn toimintalogiikka, kierto ja eri vaiheet
  • – Kevään 2022 uusien toimintojen esittely
  • – Reseptin uusiminen
  • – Korjauksia ja erikoistilanteita
  • – Uuden asiakkaan perustaminen
  • – Reseptin vaihtaminen puitetilaukselle, toimituskerralle tai Procuroon
  • – Apteekkikohtaiset asetukset

pd3 – Suodattaminen haltuun – lisää tehoa järjestelmästä!

Uusi webinaari! Koulutuksessa perehdytään suodattamisen hyödyntämiseen käytännön apteekkityössä. Käydään läpi niin perusasioita, kuin syventäviä suodatusesimerkkejä pd3:n eri osa-alueilta. Tavoitteena on saada lisää tehoa järjestelmän käyttöösi oman työskentelysi tueksi. Koulutus kestää noin 60min.

Sisältöä:

  • – Eri suodattimet – Miten niitä käytetään?
  • – Kenttäsuodatus
  • – Taulukkosuodatus
  • – Suodatuksissa käytettävät lisäehdot -Miten tehostat hakuja?
  • – Suodattaminen -esimerkkejä

pd3 – Laskutuksen webinaarit (4 kpl)

Laskutus – Osa 1: Laskutuksen kokonaiskuva – rutiinit haltuun!

  • – Asiakkaan kortti laskutuksen näkökulmasta
  • – Laskutukseen liittyvät kuukaudenvaihteen toimet (SV-50-lomake jne.)
  • – Vastaanottoilmoitukset eLasku- ja suoramaksuasiakkaille
  • – Laskutusrutiinit: Asiakas- ja työpaikkakassalaskutus, sekä annosjakelupalkkiolaskutus
  • – Lääkärinpalkkiotilitys
  • – Viitemaksujen luku
  • – Laskutukseen liittyvät raportit

Laskutus – Osa 2: Laskujen korjaaminen

  • – Asiakaslaskun korjaaminen
  • – Useita esimerkkitilanteita: laskutettu väärä summa, asiakas maksoi liikaa tai kahteen kertaan, jne.
  • – Myyntitappion kirjaaminen
  • – Työpaikkakassalaskun korjaaminen
    • Useita esimerkkitilanteita: TPK jättää maksamatta osan, alkuperäisen laskun korvaaminen uuden, korjatulla laskulla, jne.
  • – TOTU-laskun korjaaminen
    • Kela ei maksa Totu-ostoa, miten lasku korjataan ja kirjanpito oikaistaan?
  • – Laskujen ja maksujen seuranta
    • Maksumuistutukset

Laskutus Ropo-apteekeille – Osa 1: Laskutuksen kokonaiskuva – rutiinit haltuun!

  • – Asiakkaan kortti laskutuksen näkökulmasta
  • – Laskutukseen liittyvät kuukaudenvaihteen toimet (SV-50-lomake jne.)
  • – Vastaanottoilmoitukset eLasku- ja suoramaksuasiakkaille
  • – Laskutusrutiinit: Asiakas- ja työpaikkakassalaskutus, sekä annosjakelupalkkiolaskutus
  • – Lääkärinpalkkiotilitys
  • – Viitemaksujen luku
  • – Laskutukseen liittyvät raportit

Laskutus Ropo-apteekeille – Osa 2: Laskujen korjaaminen

  • – Asiakaslaskun korjaaminen
    • Useita esimerkkitilanteita: laskutettu väärä summa, asiakas maksoi liikaa tai kahteen kertaan, jne.
  • – Myyntitappion kirjaaminen
  • – Työpaikkakassalaskun korjaaminen
    • Useita esimerkkitilanteita: TPK jättää maksamatta osan, alkuperäisen laskun korvaaminen uuden, korjatulla laskulla, jne.
  • – TOTU-laskun korjaaminen
    • Kela ei maksa Totu-ostoa, miten lasku korjataan ja kirjanpito oikaistaan?

pd3 Varastonhallinnan webinaarit (3 kpl)

Varastonhallinta – Osa 1: Nimikkeiden käsittelyn perusteet

  • – Nimikkeen kortti
    • – Tärkeimmät tuotetiedot
    • – Viivakoodien hallinta
    • – Hyllytarrat ja hinnanmuutostarrat
    • – Yksikköhintojen hallinta
    • – Jaetut pakkaukset
  • – Tuotekampanjat
  • – Nimikkeiden tilausparametrit
  • – Hintakertoimien hallinta
  • – Kahden nimikkeen yhdistäminen
  • – Saman tuotteen tilaaminen useammasta tukkuliikkeestä
  • – Saldomuutokset
  • – Inventointi
  • – Suodattaminen varastonhallinnassa

Varastonhallinta – Osa 2: Ostotilauksien käsittely ja asiakastapaukset

  • – Ostotilauksen suunnittelu ja muodostaminen
    • – Tukkusaatavuus
  • – Vastaanottojen käsittely
    • – Tukkuliikkeiden kuormakirjojen tehokas hyödyntäminen
    • – Keräilyvirheet ja poikkeamien käsittely, erilaisia esimerkkitilanteita
  • – Edustajatilaukset
  • – Asiakastapaukset – toiminnot tilaustuotteiden hallintaan
    • – Eri tyyppiset asiakastapaukset ja niiden luominen
    • – Käsittely varastonhallinnassa ja asiakkaalle ilmoittaminen
    • – Tapauksen merkitseminen valmiiksi, tilaustuotteen noutaminen
    • – Erikoistapaukset
    • – Miten asiakastapaukset otetaan käytöön?
    • – Hyödyt (ja haitat)

Varastonhallinta – Osa 3: Varaston optimointi

  • – Varastonhallinnan työkalu
    • – Fimean velvoitetavarastoinnin seuranta
    • – Muut käyttökohteet
  • – Tilastotilaus – Myynnin mukainen tilaustapa
    • – Miten tuotteiden myynteihin perustuva laskenta toimii?
    • – Päivittäinen käyttö ostotilauksilla
    • – Miten tilastotilaus otetaan käyttöön?
    • – Hyödyt (ja haitat)
  • – Sijainnit varastonhallinnassa
  • – Jälkitoimitustuotteiden käsittely
  • – Varastonarvon hyvitykset
  • – Katsaus valittuihin raportteihin

pd3 – Taloushallinnon webinaarit (2 kpl)

Taloushallinto – Osa 1: Taloushallinto pd3:ssa – Toimintaperiaatteita ja raportointia

  • – Toimintaperiaatteita ja ohjaavia tekijöitä
    • – Myynnin kulku järjestelmässä
    • – Oston kulku järjestelmässä
    • – Kirjausryhmien merkitys
    • – Tilikartta ja sen hyödyntäminen
    • – Kahden verokannan tuotteet
    • – Valvontalaskut korttitilityksien seurantaan
    • – Osakeyhtiön myyntien toimintaperiaate
      • – Yritysoikaisut
  • – Tärkeät työkalut – Raportoinnista
    • – Kirjanpidolliset raportit
    • – Raportoinnin apuvälineet
      • – Suodattaminen tehokkaaksi
      • – Nimikkeiden ja asiakkaiden ryhmittely
    • – Raportteja apteekin omaan seurantaan
      • – Myyntien seuranta, myyntikatteet
      • – Asiakasmyyntien seuranta
      • – Seisovat tuotteet

Taloushallinto – Osa 2: pdAnalyysi – Miten hyödyn analyysityökalusta?

  • – Yleistä pdAnalyysistä
    • – Miten työkalua käytetään?
    • – Miten summat näkyvät?
    • – Erot pd3:n raportteihin
  • – Välilehtien esittely
  • – Esimerkkejä – Miten työkalua voidaan hyödyntää?
    • – Myyjäkohtainen data
    • – Henkilökuntaresurssien tarpeen kartoitus
    • – Annosjakelun seuranta, kilpailutukset
    • – Sisäänostojen merkitys
    • – Tarvekartoitukseen perustuvat lisämyynti vs. itsehoitomyynti
    • – Miten meillä menee? – Liukuvat summat