Tulevat webinaarit

Apteekkijärjestelmän etäopiskelu on mahdollista webinaarien avulla. Järjestämme pd3-järjestelmän koulutuksia useista eri aihealueista ja ajankohtaisista aiheista. Nämä koulutukset pidetään noin 2 tunnin mittaisina webinaareina. Koulutustarjotin päivittyy jatkuvasti, joten pidäthän silmällä tätä sivua. Pyrimme ilmoittamaan uusista webinaareista viimeistään noin kuukautta ennen tapahtumaa.

Voit ilmoittautua täyttämällä ilmoittautumislomakkeen alla olevien linkkien kautta.

Aihealue: pd3 Laskutus Ropo-apteekeille
Alkaa: 14.9.2021 klo 13:00
Loppuu: 14.9.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 1: Laskutuksen kokonaiskuva

Aihealue: pd3 Laskutus
Alkaa: 15.9.2021 klo 13:00
Loppuu: 15.9.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 1: Laskutuksen kokonaiskuva

Aihealue: pd3 Varastonhallinta
Alkaa: 23.9.2021 klo 13:00
Loppuu: 23.9.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 1: Nimikkeiden käsittelyn perusteet

Aihealue: pd3 Varastonhallinta
Alkaa: 5.10.2021 klo 13:00
Loppuu: 5.10.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 2: Ostotilauksien käsittely ja asiakastapaukset

Aihealue: pd3 Taloushallinto
Alkaa: 6.10.2021 klo 13:00
Loppuu: 6.10.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 1: Taloushallinto pd3:ssa – Toimintaperiaatteita ja raportointia

Aihealue: pd3 Varastonhallinta
Alkaa: 12.10.2021 klo 13:00
Loppuu: 12.10.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 3: Varaston optimointi

Aihealue: pd3 Taloushallinto
Alkaa: 14.10.2021 klo 13:00
Loppuu: 14.10.2021 klo 14:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 2: pd Analyysi – Miten hyödyn analyysityökalusta?

Aihealue: pd3 Laskutus Ropo-apteekeille
Alkaa: 3.11.2021 klo 13:00
Loppuu: 3.11.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 2: Laskujen korjaaminen

Aihealue: pd3 Laskutus
Alkaa: 4.11.2021 klo 13:00
Loppuu: 4.11.2021 klo 15:00
Sijainti: Teams Live Event tai Teams kokous
Tarkempi sisältö: Osa 2: Laskujen korjaaminen

Koulutuskuvaus

Webinaarikoulutusten aihealueet käsittelevät pd3-järjestelmän laskutusta, varastonhallintaa, taloushallintoa tai muita ajankohtaisia aiheita. Niissä pääset kertaamaan perusteet tai syventämään osaamistasi erikoistilanteista, sekä virhetilanteiden selvittämistä.

Webinaarit toteutetaan Teams-ohjelmiston avulla, joko seminaarina tai kokouksena. Seminaarissa asiantuntijamme kouluttaa ja vuorovaikutus tapahtuu chat-kanavan kautta. Interaktiivinen kokous mahdollistaa myös mikrofonin käytön ja suoran keskustelun ja kysymysten esittämisen. Ilmoitamme osallistujille erikseen webinaarin käytännönjärjestelyistä.

Webinaarit järjestetään aina klo 13:00-15:00. Voit osallistua webinaareihin etäopiskeluna työpaikaltasi tai vaikka kotoasi käsin. Tarvitset verkkoselaimen, kaiuttimet/kuulokkeet ja tarvittaessa mikrofonin. Erillisen Teams-sovelluksen asentaminen ei ole pakollista.

Osallistujat saavat lisäksi käyttöönsä tilaisuuden tallenteen, koulutusvideon tai vaihtoehtoisesti kirjallisen materiaalin, joissa kerrataan tiivistetysti webinaarin asioita.

Tervetuloa etäopiskelemaan!

Hinta
Webinaarien hinta on 150 € (ALV 0 %). Hinta sisältää webinaarin, sekä katseluoikeuden tilaisuuden tallenteeseen tai erillisiin koulutusvideoihin tai kirjalliseen opiskelumateriaaliin.

Taloushallinto Osa 2: pd Analyysi -webinaari on kestoltaan 1 tunti ja sen hinta on 100 € (ALV 0%)

Pakettitarjous: Ilmoittautuessasi kahteen webinaariin, on niiden yhteishinta 280€ (ALV 0%) ja kolmen webinaariin yhteishinta on 350€ (ALV 0%)

Taloushallinnon tarjous: Osallistuessasi molempiin taloushallinnon koulutuksiin (osat 1 & 2) on niiden yhteishinta 200€ (ALV 0%).

Ilmoittautuminen

Täytä sähköinen ilmoittautumislomake yllä olevista linkeistä. Ilmoittautuminen sulkeutuu 3 arkipäivää ennen tapahtumaa.

Webinaarien sisällöt

pd3 – Laskutuksen webinaarit (4 kpl)

Laskutus – Osa 1: Laskutuksen kokonaiskuva – rutiinit haltuun!

  • – Asiakkaan kortti laskutuksen näkökulmasta
  • – Laskutukseen liittyvät kuukaudenvaihteen toimet (SV-50-lomake jne.)
  • – Vastaanottoilmoitukset eLasku- ja suoramaksuasiakkaille
  • – Laskutusrutiinit: Asiakas- ja työpaikkakassalaskutus, sekä annosjakelupalkkiolaskutus
  • – Lääkärinpalkkiotilitys
  • – Viitemaksujen luku
  • – Laskutukseen liittyvät raportit

Laskutus – Osa 2: Laskujen korjaaminen

  • – Asiakaslaskun korjaaminen
  • – Useita esimerkkitilanteita: laskutettu väärä summa, asiakas maksoi liikaa tai kahteen kertaan, jne.
  • – Myyntitappion kirjaaminen
  • – Työpaikkakassalaskun korjaaminen
    • Useita esimerkkitilanteita: TPK jättää maksamatta osan, alkuperäisen laskun korvaaminen uuden, korjatulla laskulla, jne.
  • – TOTU-laskun korjaaminen
    • Kela ei maksa Totu-ostoa, miten lasku korjataan ja kirjanpito oikaistaan?
  • – Laskujen ja maksujen seuranta
    • Maksumuistutukset

Laskutus Ropo-apteekeille – Osa 1: Laskutuksen kokonaiskuva – rutiinit haltuun!

  • – Asiakkaan kortti laskutuksen näkökulmasta
  • – Laskutukseen liittyvät kuukaudenvaihteen toimet (SV-50-lomake jne.)
  • – Vastaanottoilmoitukset eLasku- ja suoramaksuasiakkaille
  • – Laskutusrutiinit: Asiakas- ja työpaikkakassalaskutus, sekä annosjakelupalkkiolaskutus
  • – Lääkärinpalkkiotilitys
  • – Viitemaksujen luku
  • – Laskutukseen liittyvät raportit

Laskutus Ropo-apteekeille – Osa 2: Laskujen korjaaminen

  • – Asiakaslaskun korjaaminen
    • Useita esimerkkitilanteita: laskutettu väärä summa, asiakas maksoi liikaa tai kahteen kertaan, jne.
  • – Myyntitappion kirjaaminen
  • – Työpaikkakassalaskun korjaaminen
    • Useita esimerkkitilanteita: TPK jättää maksamatta osan, alkuperäisen laskun korvaaminen uuden, korjatulla laskulla, jne.
  • – TOTU-laskun korjaaminen
    • Kela ei maksa Totu-ostoa, miten lasku korjataan ja kirjanpito oikaistaan?

pd3 Varastonhallinnan webinaarit (4 kpl)

Varastonhallinta – Osa 1: Nimikkeiden käsittelyn perusteet

  • – Nimikkeen kortti
    • – Tärkeimmät tuotetiedot
    • – Viivakoodien hallinta
    • – Hyllytarrat ja hinnanmuutostarrat
    • – Yksikköhintojen hallinta
    • – Jaetut pakkaukset
  • – Tuotekampanjat
  • – Nimikkeiden tilausparametrit
  • – Hintakertoimien hallinta
  • – Kahden nimikkeen yhdistäminen
  • – Saman tuotteen tilaaminen useammasta tukkuliikkeestä
  • – Saldomuutokset
  • – Inventointi
  • – Suodattaminen varastonhallinnassa

Varastonhallinta – Osa 2: Ostotilauksien käsittely ja asiakastapaukset

  • – Ostotilauksen suunnittelu ja muodostaminen
    • – Tukkusaatavuus
  • – Vastaanottojen käsittely
    • – Tukkuliikkeiden kuormakirjojen tehokas hyödyntäminen
    • – Keräilyvirheet ja poikkeamien käsittely, erilaisia esimerkkitilanteita
  • – Edustajatilaukset
  • – Asiakastapaukset – toiminnot tilaustuotteiden hallintaan
    • – Eri tyyppiset asiakastapaukset ja niiden luominen
    • – Käsittely varastonhallinnassa ja asiakkaalle ilmoittaminen
    • – Tapauksen merkitseminen valmiiksi, tilaustuotteen noutaminen
    • – Erikoistapaukset
    • – Miten asiakastapaukset otetaan käytöön?
    • – Hyödyt (ja haitat)

Varastonhallinta – Osa 3: Varaston optimointi

  • – Varastonhallinnan työkalu
    • – Fimean velvoitetavarastoinnin seuranta
    • – Muut käyttökohteet
  • – Tilastotilaus – Myynnin mukainen tilaustapa
    • – Miten tuotteiden myynteihin perustuva laskenta toimii?
    • – Päivittäinen käyttö ostotilauksilla
    • – Miten tilastotilaus otetaan käyttöön?
    • – Hyödyt (ja haitat)
  • – Sijainnit varastonhallinnassa
  • – Jälkitoimitustuotteiden käsittely
  • – Varastonarvon hyvitykset
  • – Katsaus valittuihin raportteihin

Varastonhallinta – Osa 4: Robotti varastonhallinnassa

  • – Robotin ostotilauksen ja vastaanoton käsittely
  • – Saldosiirto, tuotteen tilaaminen robotista
  • – Saldoerolistan seuranta
  • – Nimikkeet useammassa sijainnissa
  • – Robotin asetukset pd3:ssa
  • – Jaettujen pakkausten käsittely

pd3 – Taloushallinnon webinaarit (2 kpl)

Taloushallinto – Osa 1: Taloushallinto pd3:ssa – Toimintaperiaatteita ja raportointia

  • – Toimintaperiaatteita ja ohjaavia tekijöitä
    • – Myynnin kulku järjestelmässä
    • – Oston kulku järjestelmässä
    • – Kirjausryhmien merkitys
    • – Tilikartta ja sen hyödyntäminen
    • – Kahden verokannan tuotteet
    • – Valvontalaskut korttitilityksien seurantaan
    • – Osakeyhtiön myyntien toimintaperiaate
      • – Yritysoikaisut
  • – Tärkeät työkalut – Raportoinnista
    • – Kirjanpidolliset raportit
    • – Raportoinnin apuvälineet
      • – Suodattaminen tehokkaaksi
      • – Nimikkeiden ja asiakkaiden ryhmittely
    • – Raportteja apteekin omaan seurantaan
      • – Myyntien seuranta, myyntikatteet
      • – Asiakasmyyntien seuranta
      • – Seisovat tuotteet

Taloushallinto – Osa 2: pdAnalyysi – Miten hyödyn analyysityökalusta?

  • – Yleistä pdAnalyysistä
    • – Miten työkalua käytetään?
    • – Miten summat näkyvät?
    • – Erot pd3:n raportteihin
  • – Välilehtien esittely
  • – Esimerkkejä – Miten työkalua voidaan hyödyntää?
    • – Myyjäkohtainen data
    • – Henkilökuntaresurssien tarpeen kartoitus
    • – Annosjakelun seuranta, kilpailutukset
    • – Sisäänostojen merkitys
    • – Tarvekartoitukseen perustuvat lisämyynti vs. itsehoitomyynti
    • – Miten meillä menee? – Liukuvat summat

 

Yhteydenotot ja tiedustelut:

Riia-Liisa Rasimus
palvelujohtaja
puh. 050 021 8119
riia-liisa.rasimus@pharmadata.fi