Ajankohtaista

Pharmadatan asiakastyytyväisyys nousi ennätyslukemiin

Asiakkaat luottavat Pharmadataan enemmän kuin koskaan aiemmin. Pharmadatan Taloustutkimuksella teettämän selvityksen mukaan yhtiön kokonaistyytyväisyysindeksi vuonna 2021 oli 84. Myös suositteluindeksi oli erinomainen, 48. Aihetta suositteluun antavat asiakkaiden mielestä etenkin Pharmadatan omistuspohja, apteekkitoiminnan ymmärrys, kehittämishalukkuus sekä ohjelmiston toimivuus ja tietoturva. ”Pharmadata ymmärtää apteekkilaista paremmin”, yksi vastauksista kommentoi.

 

Pharmadatan asiakkaista 88 % pitää yhtiötä luotettavana palveluorganisaationa. Pharmadatan kokonaistyytyväisyysindeksi vuonna 2021 oli 84. Tulos on noussut entisestään aiemmista vuosista: kokonaistyytyväisindeksi vuonna 2019 oli 71 ja vuonna 2016 se oli 62. Tiedot käyvät ilmi Pharmadatan Taloustutkimuksella teettämästä asiakastyytyväisyystutkimuksesta.

Erityisen tyytyväisiä vastaajat olivat toimituksiin, tuotteisiin, myyntiin sekä myynnin jälkeiseen palveluun.

Pharmadatan suositteluindeksi oli erinomainen, 48. Tutkimukseen vastanneiden mielestä aihetta Pharmadatan suositteluun muille apteekkilaisille antavat etenkin Pharmadatan omistuspohja, apteekkitoiminnan ymmärrys ja kehittämispyrkimykset sekä ohjelmiston toimivuus ja tietoturva.

”Asiakkaamme arvostavat ja kokevat tärkeäksi, että olemme apteekkariliiton omistama yhtiö. Myös asiantuntemukseemme ja kykyymme kehittää ohjelmistoa luotetaan. Tietoturvan merkitys asiakkaille on myös ratkaisevan tärkeä argumentti ja suositteluperuste”, Pharmadatan toimitusjohtaja Ilkka Toivola kertoo.

”Hyvät tuotteet. Tietoturva kunnossa”, avoimessa vastauksessa kuvaillaan.

Myös Pharmadatan ohjelmistojen hinnoittelu nousi esiin vastauksissa. Pharmadatan hinnoittelua kuvailtiin muun muassa ”apteekkiläheisemmäksi”.

Tutkimuksessa tehtiin yhteensä 81 puhelinhaastattelua, joista 50 tehtiin Pharmadatan ja 31 Receptumin asiakkaille. Tutkimus toteutettiin marras-joulukuun aikana 2021.

Edellinen artikkeli