Omapd merkitsee selkeyttä ja nopeutta. Apteekin arjen vaatimuksiin kehitetty uuden sukupolven tietojärjestelmä on toteutettu farmasian ammattilaisia kuunnellen. Siksi Omapd on jokaisen oma.
Käyttöliittymä, joka on helppo omaksua
Apteekeissa tunnetaan parhaiten laadukkaan apteekkitietojärjestelmän vaatimukset. Tästä syystä Omapd:n kehitystyön keskiössä on ollut se, miten käyttäjät toimivat arjessa. Vuoropuhelun pohjalta on syntynyt helppokäyttöinen, opastava ja juuri kunkin omaa toimenkuvaa tukeva apteekkijärjestelmä.
Omapd:n graafinen selainpohjainen käyttöliittymä on selkeä, visuaalisesti miellyttävä ja johdonmukaisesti toimiva.
Työtehtävän mukaiset työpöydät
Olemme suunnitelleet Omapd:n työpöytänäkymät apteekkilaisten eri työnkuviin liittyvien prosessien pohjalta. Työpöytien avulla keskeiset toiminnot ovat aina näkyvissäsi. Saatavilla on neljä erilaista työpöytää: apteekkarin, asiakaspalvelun, varastonhallinnan ja annosjakelun työpöytä.
Apteekkarin työpöydällä näkyvät johtamiseen ja liiketoiminnan hallitsemiseen liittyvät tiedot. Tunnuslukujen ja rahaliikenteen seuranta on helppoa.
Asiakaspalvelun työpöytä tekee reseptinkäsittelystä helppoa ja tehokasta.
Varastonhallinnan työpöytä keskittyy logistiikan kannalta tärkeimpiin toimintoihin, jotta voit hallita varastoasi tehokkaasti.
Annosjakelun työpöytä tarjoaa kattavan näkymän kaikkiin annosjakeluun liittyviin tehtäviin ja asiakkaiden tietoihin. Työvaiheet on selkeästi esitetty, mikä helpottaa annosjakeluprosessin hallintaa.
Opastava ja helposti omaksuttava
Tavoitteemme on se, että Omapd:n käyttö tuntuu mahdollisimman helpolta ja intuitiiviselta. Siksi tarjoamme seuraavia ominaisuuksia, jotka sujuvoittavat järjestelmän käyttöä.
Omapd:n tietopankki OmaNeuvo on aina käytettävissäsi järjestelmän rinnalla peittämättä sen hetkistä näkymääsi. OmaNeuvo tarjoaa lyhyitä ja selkeitä ohjeita, joiden avulla voit nopeasti edetä eri tehtävissä, jopa kesken asiakaspalvelutilanteen. Ohjeet ovat aina saatavilla ja auttavat sinua navigoimaan järjestelmässä.
Omapd:n avulla näet aina, missä työvaiheessa olet menossa. Pystyt siis seuraamaan edistymistäsi niin tuttujen kuin uusien tehtävien kohdalla. Kun kohtaat tehtäviä, joita et tee päivittäin, Omapd ohjaa sinut prosessin läpi askeleittain. Sinun ei siis tarvitse muistaa kaikkea ulkoa, sillä Omapd opastaa sinua täyttämään tarvittavat tiedot.
Hakutoiminto auttaa erityisesti poikkeavissa tilanteissa, kun tarvitset tiettyä tehtävää tai toimintoa nopeasti. Sinun ei tarvitse murehtia, mistä tietyt toiminnot löytyvät. Kirjoitat vain hakusanan, ja Omapd näyttää sinulle tarvittavat toiminnot nopeasti.
Omapd:n käyttö on selkeää ja tehokasta. Sinun ei tarvitse avata useita ikkunoita, koska olemme koonneet kaikki oleelliset tiedot yhdelle näytölle. Näet siis heti, onko jotain kesken, ja tärkeät valikot ja toiminnot ovat aina näkyvissä. Tämä tekee Omapd:n käytöstä vaivatonta ja nopeaa.
Pilvipohjaisuuden hyödyt
Omapd on Suomen ensimmäinen selain- ja pilvipohjainen apteekkijärjestelmä, joka tarjoaa merkittäviä etuja apteekkitoiminnalle. Pilvipohjaisuus tuo mukanaan joukon hyötyjä, jotka parantavat apteekin tehokkuutta ja turvallisuutta.
Pilvipohjaisuuden ansiosta voit käyttää Omapd-järjestelmää ja sen toimintoja missä ja milloin tahansa, kunhan käytettävissäsi on internet-yhteys.
Valitessasi pilviratkaisun voit luopua raskaista ja kalliista palvelimista, jotka vaativat jatkuvaa ylläpitoa ja kuluttavat huomattavan määrän energiaa. Pilvipalvelu tarjoaa ympäristöystävällisen ja resurssitehokkaan vaihtoehdon.
Pilviratkaisu takaa järjestelmäsi jatkuvan päivittämisen ja suojaamisen, mikä eliminoi huolen laitteiston pettämisestä tai tärkeän datan menettämisestä.
Pilvipalvelimen ympärivuorokautinen valvonta ja automaattiset varmuuskopiot varmistavat tietojesi turvallisuuden.
Kun valitset pilvipohjaisen Omapd:n, hyödyt modernista ja turvallisesta apteekkijärjestelmästä, joka tukee tehokkaampaa ja joustavampaa työskentelyä. Toimiessasi apteekkarina pilviratkaisu mahdollistaa sen, että voit hallita apteekkiasi missä ja milloin tahansa, tarjoten sinulle lisää vapautta.
pd Analyysi apteekin liiketoiminnan suunnittelun tukena
pd Analyysi perustuu monipuoliseen Microsoft Power BI -alustaan. Analyysityökalun avulla saat parhaan tiedon apteekin toiminnan ohjaamiseen ja suunnitteluun, sekä päivittäiseen informaatioon apteekin taloudesta.
Enemmän aikaa asiakkaalle
Tavoitteenamme on tarjota sinulle apteekkijärjestelmä, joka tehostaa arkipäivän manuaalisten ja toistuvien tehtävien suorittamista.
Kun järjestelmä mahdollistaa näiden töiden tehokkaamman suorittamisen, sinulle jää enemmän aikaa olla läsnä palvelutilanteessa. Voit siis keskittyä aiempaa paremmin asiakkaan kohtaamiseen ja neuvontaan.